Followers

Tuesday, October 4, 2011

Surgery + Warded

Alhamdulillah selamat menjalani pembedahan slip disc pada selasa lepas(27/9/11)..hampir 4 jam aku 'koma'...sedar2 je rs sakit yang amat sgt...mungkin akibat ubat bius yang hilang kesannya...Tuhan jelah yg tahu betapa sakitnye...MasyaAllah...separuh nyawa menahan rs sakit...baring terlentang nk berpaling ke kiri sakit ke kanan sakit..bangun jgn ckplah...tu pun Doc paksa aku duduk jugak...mengalir airmata menahan kesakitan yg amat sgt...aku tgk mak aku pun sama menangis...alahai hati bersabarlah menerima dugaan Tuhan ni...sudah agak lama aku tgl di ward ini..Hampir sebulan rasanya...kiri kanan tgn dah penuh dgn jarum..berapa kali cucuk ubat tahan sakit and antibiotik...Aku dh naik hafal rutin nurse2 kt sini...pkl 2pm/8pm/12am/5am bagi injection tahan sakit dan antibiotik sekali amik tekanan darah dan suhu...kadang2 aku tekan juga butang pgl nurse bgtau tak tahan sakit..yelah bukan saje tp mmg sgt2 sakit...sehari selepas operation, doc mtk amik xray bg melihat kedudukan besi titanium yg dipasang pada tulang belakang aku...ngeri rsnya bila melihat...dah rs mcm iron lady pun ada...haha..(smpt ko melawak ye)..diikuti plak dengan rehab dan latihan fisiologi...kesian aku dengan fisioterapi terpaksa mengangkat aku yg boleh tahan beratnya ni...nak mengesot punggung pun rs berat sgt2...Astagfirullah...hari ni hari ke8 dan alhamdulillah byk perbezaannya...boleh bangun dan berjalan w'pun langkah kecil ..badan rs tegak mcm robot..tp tk boleh berjalan lama...sekejap je..rs kebas kaki pun makin sedikit wpun ada lagi sedikit...dalam boring2 aku kt wad smpt lg ambil gambar guna hanset...sbg kenangan kot...hehe..kenangan yang memeritkan pada aku.. 28092011156_1 20092011149 28092011155

2 comments:

| SUE | said...

aduh seriaunyer cerita jarum ni...get well soon!

piskemi said...

thnks a lot...masih dlm recovery..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...