Followers

Saturday, October 29, 2011

Home Made Coney Hotdog

Haluu..haluuu...arini jgn lupa yer perlawanan bola sepak mlm ni antara Terengganu dan N. sembilan...cewahh sempat lgik iklan..ahakss..saje je nk masukkan entry yg terlmabat ini.. Mlm semalam punyalah hujan lebat... nak keluar pun tk dapat ...Kesian kr Mr Seben so buatkan dia Coney Hotdog buatan sendiri... Takde cilok resepi mana2... Rekaan semata2 tp rasanya lagi marvellous kot... haha pujilah diri ko melambung cik kemi... Entah kenapa sejak diet and makan Herbalife ni aku suka plak memasak.. Tp lebih masak untuk suamilah.. Bila dia makan dan kenyang rasa sgt2 puashati dan actually rs 'kenyang' sendiri tnpa jamah makanan tu... Berbanding dulu..Pantang masak aku mesti makan..Kadang2 sampai bertambah...Erm..Insap la tuu...hehe.. Tp kelebihan masak sendiri adalah kita boleh budget byk mana kalori yg kita masukkan dalam makanan tu.. Jadi utk diri aku kena kurangkan benda2 yang berminyak, berlemak dan berkarbohidrat dan lebihkan sayuran dan protein daging putih spt ayam dan ikan... Cuma resepi kali ini mmg specially buat utk suami...Sbb aku dah plan mlm makan Herbalife memandangkan tghari dah makan nasi, ikan dan sayur-sayuran...so cekidaud..

28102011184

Bahan-bahan Inti/Sos :)

Bawang Holland - setenggah biji
Bawang Putih -2 ulas
Cili padi-3 biji
Sos tomato

Bahan-bahan utama :)
Roti hotdog
Hotdog ayam -direbus

Cara-cara membuatnya:
1. Bahan-bahan inti didadu. Panaskan sedikit myk di kuali dan goreng bahan2 tersebut. Masukkan sos tomato dan sedikit air. Panaskan sehingga kuah menjadi pekat dan likat.
2. Belah roti hotdod di tengah dan sapukan sedikit mentega dan mayonis. Masukkan hotdog yang telah direbus. Tuangkan sos tadi di atas hotdog tadi. Rujuk gambar di atas yek.

Selamat Mencuba...

Pesanan Penaja: Mtk2 malam ni Terengganu menang 3-0 dgn N.9...hehe..jgn marah.. ;)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...