Followers

Sunday, October 16, 2011

Menu Hari Ini : Ikan Haruan Vs Ikan Siakap

Dasat title hari ni ek...nk dibuka cerita semlm abgku telah membawa 3 ekor ikan haruan yg ditangkap oleh kawannya di tali air(berdekatan sawah)...saiznya pun boleh tahan besar..hidup2 lak tu..mengeletik dlm plastik.. Mula2 aku rasa kembang gak tekak bila mak start menyiang ikan tu...Hanyirnya bukan main lagi.. Mak kata ikan ni elok utk aku yg baru lepas operation..aku pun iyokan jelah.. Tu yang jdik tajuk ikan haruan tu manakala ikan siakap tu 'tangkap' kt pasar ler..haha...sape la plak nk g ke lautnye.. Lauk hari ni chef utamanya ialah mak aku...aku tolong sket2 jek..mentang2lah sakit kan..cuma ikan siakap masak 3 rasa tu je mak aku mtk tlg tgk brp nak masuk bahan2nya..Mak aku ni jenis yang tk reti sgt masakan2 ala2 kedai ni...tp dia mmg tersangatlah terror masak asam pedas...orang Melaka la katakan...sayanggggg mak...byk bersusah masa aku sakit ni..terima kasih mak...

Ikan Haruan (sebelum)
 p/s tangan yg gebu pegang pisau tu tgn mak aku ;)

15102011161 15102011162

Ikan Haruan (selepas) : Ikan Haruan Masak Halia

16102011164

Ikan Siakap Masak 3 Rasa (Pic selepas je la ye:) )

16102011165

P/s : Nak resepi??..akan di'update' kemudian...skrg ni kite 'sapedek' dlu... ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...