Followers

Saturday, November 5, 2011

Pagi yang Mendung dan Mulberi

Esok tibalah Hari Raya Aidiladha.. Masing2 mesti sibuk balik ke kampung... Bila tgk ststus FB kawan2 pun kata ada yang berjam2 stuck dalam traffic jam... Aku masih lagi di rumah... Masih lagi berpikir nak balik ke tidak.. Rasa macam tk sanggup nak tempuh jam dgn keadaan pinggang aku dan kaki yang tk berapa nak sehat ni... Ooo nak dijadikan cerita selepas 2 hari bekerja akhirnya aku mc semula...Bangun pagi hari khamis tu kaki aku tiba2 kejang...Hampir terjatuh dan nasib baik aku sempat mencapai kerusi yang mmg akugunakan utk solat...Lama juga aku duduk di lantai sambil memanggil suamiku yang berada dlm toilet masa tu... Menangis menahan sakit dan juga risau sbb kaki kanan aku lgsg tk rasa apa2.. Yang bermain di kepala ni...'aku dah jadik lumpuh ke?'... Alhamdulillah slps kakiku disapu minyak dan makan ubatan akhirnya rasa kejang dan lemah tu makin berkurang...Tp perasaan takut tu ada lagi...Sekarang mmg aku kena jaga sgt2 kesihatan..Mungkin silapnya malam sblm tu aku tido tk pakai stoking so angin pun masuk la ke kaki...Dulu bila aku dgr cerita org2 tua yang sakit urat or kaki aku buat tk kisah jek siap boleh kata 'boleh ke angin masuk badan..masuk lubang mana..hehe'...sekarang barulah tau sbb dah mengalaminya...Doktor bagi lagi mc 2 minggu sehingga aku betul2 boleh bekerja... Doc kata untuk aku jadik sehat 100 percent adalah mustahil disebabkan slip disc aku dah terlampau teruk dan telah dikesan lambat...Sebenarnya aku dah hidap sakit pinggang dah lama cuma tk pernah jumpa pakar...Setakat balik kampung dan berurut je...So kesimpulannya kalo sakit pinggang janganlah berurut sesuka ati...Takut jadik lagi teruk je...Sambil ambil angin ptg smlm aku sempat soh Mr Seben snap pic pokok Mulberinya yang menimbun buahnya...hehe..Dia ni mmg tangan 'sejuk'..tanam ape2pun tetap menjadi...ni pokoknya...terasa seperti dok kat Cameron Highland jelah pulak..hehe


Mulberry


Pesanan Penaja : Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha esok hari.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...