Followers

Friday, December 30, 2011

Penutup Tirai 2011 Yang Bermakna



Alhamdulillah hari ini hari terakhir aku bekerja pada tahun ini, 2011 sebelum melangkah ke tahun baru 2012..Satu penghargaan bagi pekerja yang masih baru dan byk pengalaman yang perlu ditempuhi...Walaupun penghargaan tersebut bkn dtgnya drp bos sendiri...Tp aku bersyukur...Bersyukur sebab dapat sama2 berada dlm team yang baru ditubuhkan tiba2 pagi ini bg menyelesaikan masalah yang melibatkan maruah organisasi yang aku kerja dan juga RM4juta lebih...itu je yang bleh aku bgtau...pasal apa dan knp adalah rahsia...Alhamdulillah masalah tersebut dpt diselesaikan pada 4ptg td...setelah kami bertungkus lumus...berkejar ke sana sini mencari solution...debug..migrate..genarate..run...akhirnya masalah tersebut dpt diselesaikan...Tahniah kpd kami...hanya kami je yg tau...pekerja2 yang lain hanya tersenyum menanti waktu pulang dan menikmati waktu rehat hari jumaat yg agak panjang tanpa mengetahui apa organisasi ini sedang hadapi...Syukur sgt2 sbb masalha tu dpt diselesaikan...Hari ini, waktu ini aku masih mengenangkan kembali apa yg terjadi...Sggh tak disangka dengan pengalaman tk seberapa aku dpt juga menyumbang kepada penyelesaian masalah pd hari ini...Syukur Ya Allah...Aku tk penah rasa hepi macam hari ini selama bekerja...Sebelum ni bekerja pada aku utk dpt gaji cukuplah...dan selalu tk puas hati dgn bos...tp hari ini...Menyedarkan aku tentang semua itu...Kemanisan bekerja adalah apabila kita bekerjasama, menyumbang dan membantu org lain dlm menyelesaikan masalah...Kerja kena ikhlas...Ini untuk kepuasan diri sendiri dan bknnya kepuasan bos aku...Tp selepas kejayaan hari ini, aku tetap forwardkan juga email pemberitahuan kpd bos...At least dia tau...bahawa salah seorang drp unit dalam seksyennya telah menyumbang 'sesuatu' pada hari ini...dan sepatutnya dia berbangga dgn unit ini dan jgn menganggap kami sbg 'underdog' di dalam 'keluarga' sendiri...InsyaAllah mudah2an dibukakan mata dan hatinya pada tahun hadapan...Termasuk aku juga...buka mata dan hati terhadap masa depan dan berusaha dengan lebih gigih lagi...Lebih berpikiran positif...InsyaAllah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...