Followers

Wednesday, December 21, 2011

Day 3 : Cuti-cuti Utara

samb...
Selepas puas ronda2 di Taiping, kami teruskan perjalanan ke Penang pulak...Kt sini mencabar sebab kebanyakan hotel penuh dan berpusing2 jugalah kami mencari hotel yang available...akhirnya kami check-in hotel di Batu Feringghi..itupun slps ader customer yg cancel reservation..Alhamdulillah nasib kitorang mmg baik...yang bestnya hotel tersebut berdekatan je dgn Flee Market(pasar mlm) di Batu Feringghi yg terkenal tu...mlm tu kami tersesat pegi ke bandar Georgetown...arghhh rupenye Penang ni adalah tmpt yg plg jem slps kl..lg2 mlm mggu...menahan lapar kitorang nasib baik dpt jgk tmpt mkn..conclusion jgn la mengatal nk ke Georgetown mlm2 mggu sbb kt Batu Feringhi pn dh ader tmpt mkn yg best2...yelah tatau kan...heheo

Slps mkn kitorang balik semula ke Batu Feringhi..terus ajak seben g kt flee market yang berdekatan dgn hotel kitorang...byk glers choice..dan panjangggg lak tu kedai derang ni...rsnya aku dpt pegi separuh je sbb byk sgt dan kaki dan badan dh terasa keletihan yg amat...smpt gak la aku menyambar key chain utk kenangan dan baju...sambar tp bayar k..hehe...

mlmferingi
Kiri tu hotel yg kitorang stay..kanan flee market..mcm2 adaaa...

Pagi ahad keesokkannya, kitorang teruskan perjalanan ke Bukit Bendera...smpi dlm kol 11.30pg sbb sempat lg mkn 'langsat'...biasalah bila tk biasa jalan negeri org...sesat aje..huhu..harga tiket bg seorang dewasa rm8..kira oklah tu..beratur tk berapa lama pastu dpt je naik train...kata mr seben train yg kitorang naik tu baru lg siap ada air con..kalo dlu trainnya sgt2 la usang...yelah ini kali pertama aku naik train kt bukit bendera ni...mcm syok..laju je train ni naik ke atas...sgt2 best menikmati pemandangan otw ke atas tu...bila kt atas nmpk mcm panas tp sebenarnya sejuk...ala2 di cameron highland gitu..kt atas ni pn ada restoren, hotel, surau dan kedai kecil..

top2
Pemandangan yang sejuk mata memandang...tenang je..

top1
Sempat lg berinai kt atas tu...tertiba terasa mcm baru kawin jek..ahakss perasannn.

Lama juga kitorang kt atas tu...bler turun aku smpt gak borong jeruk2 untuk dibawa balik..turun tu dh kelaparan terus mr seben ajak ke kedai nasi kandar terkenal kt bandar Georgetown..Nasi Kandar Line Clear..punyalah beratur panjang...lg bersemangat aku nk rasa..ape yg spesial sgt smpi org berpusu mkn kt situ..masa mkn barulah tau...sedap rupanya kuah kari dia...pedas tp sedap...bau kari kaw2 gitu...pergh terliuqq

18122011312

Lepas kenyang apelagik balik la..hehe...puas aku pujuk mr seben ajak naik feri...pnyelah lama tk naik...last naik masa tadika dlu...yang bestnye naik feri tkyh byr tol tp yg tak bestnya kene tggu lama...tp dah alang2 smpi aku nk gk naik..hehe..tgk tu..aku start jd bdk degil dah..kesian mr seben pnt melayan aku ni...ahakss...tkyh ckp just layan gambaq je noo...the view is fabolous...

feri
Tgk mr seben...termenung jauh...kan dh kata tk nyesal tggu lama..;-)

Pesanan penaja : Post yang paling panjang dan bersiri pnh aku buat..utk tatapan dan kenangan di kala suka dan duka...huhu..kelass ko kemii...:-)

2 comments:

dwatyKNY said...

tak berkesempatan lagi gi penang...

piskemi said...

pergilah...bler lg nk cuti2 malaysia..;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...