Followers

Wednesday, March 13, 2013

Krabi Trip Day 2

Hari kedua kitorang kt sini...xtvt yg wajib pi apelagik Island hopping ler...huhu...xcited pn ader sbb drp kt Mesia lg aku nk berangan nk ke Phi Phi island...kol 8 pagi tour guide kitorang amik kt hotel dgn lori..ha koo lori tu tp dh di tranform menjadi ala2 bas gitu...haha..untuk xtvt ni kitorng akan naik speed boat...bleh muatkan almost 10 person per boat..pit stop pertama kami ialah ke mo Koh Phi Phi Island...sanggup mandi pantai tghari2 buta tu..tp yg peliknya air laut dia sejuk so bleh la sejukkan badan smbl berkubang dlm air laut ek...pic tu mcm eksen je berenang..pdhal tk reti pn..huhu..mr ayg..why u r so cute ek...nmpk mude la...auwww...suke r tuhh..:P

Untitled

Slps tu xtvt kitorng snorkeling utk melihat keindahan isi laut...haaa kt sinilah pertama kali aku trauma..yelah igtkan sng je snorkeling sbb pakai safety jacket rupe2nyer susah..susah sbb nk seimbangkan badan...bpe kali daa aku dok tertelan air laut...pheww...yelah 1st time..Mr ayg la ok jek snorkeling even for 1st time..agaknye sbb tour guide kitorg dok terjerit drp atas boat dok bagi instruction..bertambah cuak bler aku bwh laut tk nmpk lgsg dasar laut mcm jauhhh je...dup dap dup dap jantung waa...haa yg itam berduri tu namanya landak laut...ni guider kitorg yg tgkp...dia selamba menyelam tk guna jacket n snorkel pn..perghh respekk..

krabi trip day 2

Pit stop kitorang seterusnya ke Maya Bay...kt sini tekenal sbb filem The Beach dirakamkan kt sini...ala yg pelakon leornardo d Caprio tu berlakon..ape korang tk pnh tgk???...aku pn baru je tgk sbb movie tu ditayangkan kt Astro HBO...realitinya pantai ini sgt2 cantik...rs mcm havennn je...pasir dia sgt putih dan lembut mcm tepung..kt sini disarankan tkyh pakai sandal k...surely pastu kaki korang licin dan berkilat sbb kulit2 mati tertanggal dimassage oleh pasir2 halus tuu..bestt...

krabi trip day 2

Lepas puas mandi manda ..kami dibawa utk menjamu selera...insyaAllah makanan kt situ dijamin halal..tp tk brp selera nk mkn sbb rs penat sgt atau terlebih xtcited ape xtvt seterusnya...pas lunch pit stop kitorang dibawa keliling melihat gua2 tepi laut yg digunakan utk memproses sarang burung layang2...igtkan slps tu abis dah xtvt tp rupanya ada lagik chapter snorkelling kali kedua...this time tde limit masa...sukati korg la nk telan air laut byk mana pun...haha...tgk r muke cuak aku tu...senyum ke menangis ke tatau la tu...bercampur baur...dh siap2 pakai snorkel n life jacket, aku rs mcm tnk turun..seb bek r tour guide tu dok pujuk aku soh masuk ke laut...klo tk haramm aku tgk je drp atas bot..yg plg kelakar..dia leh kata 'i know u r a good swimmer in past life'...cehhh pandai bodek atau perli aku neh..ciss...oklah turun gk la..tk smpi 15 min aku pn nek...dok bior je Mr ayg dok terapung ngan org len...tgk muka dia..puas r tu dpt tgk ikan n coral..tpelah yang kire ayg snorkel utk mi skli la tu...(*perasaan jeles sbb tk reti snorkelling...haha)...

krabi trip day 2 

Lps puas snorkeling...apelagik balik la...bkn dekat tau...dlm 1 jam gk la nk smpi ke daratan krabi..sakit bontot tiap kali bot langgar ombak...tp ape pn mmg best xtvt arini...tp yg tk puas ati sbb tk dpt snorkeling lama sbb tk reti sgt...siap azam blk ni nk blajo berenang...haha tgk r cmne nanti...

Smpi je hotel...mandi2 pastu tdo jap..ptg kitorang kuor carik mkn...disbbkan dah tk larat nk jln...mr ayg dok charter motor skuter sebijik...warna merahh...aummm...seb bek tde pink...klo tk aku lama soh dia amik...kekeke...perut lapar sgt2 seb bek nmpk kedai mkn yg ader tanda halal...so pelagik..serbuuuu!!!..sgt2 sedap k...especially tomyamm dia...terangkatt..pure Thai..mango Juice dia pun awesome sedap..cuma kerabu manga dia je terlebih pedas tp totally mmg best...sambal udang pn sodap gk der..rege pn leh tahan murah 300 bhat = rm30 jerr...blk hotel smpt lgik dok posing kt pool hotel...berangan sblm balik ke Malaysia wajib mandi kt pool ni..haha

krabi trip day 2

K abis xtvt day 2...tggu xtvt day 3 plak yer....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...