Followers

Tuesday, February 14, 2012

Chicken pox la pulak. ..

Aku teringat masa PM kita masuk wad sebab terkena chicken pox...aku bleh lak gelak smbl kata 'org tua pn bleh kena chicken pox ke'..haa skrg amik kaw kamariah...cik puan chicken pox dtg menziarah...patutla last week balik keje je aku demam panas..pastu naik bintat2 berisi air...igtkan bintat kene gigit pepijat ke..mula2 naik kt perut sebijik pastu kt bahu sebijik...mlm tu aku tdo dlm kepanasan, bgn2 tdo je tgk dah penuh chicken pox kt badan aku..sgt2 gatal ok...ptghari ahad tu seben aku ajak g mkn tgahari smbil minum air kelapa muda...bg cpt sket chicken pox ni kuor..ptg lak terus g klinik putrajaya..pnyalah panjang que..seb bek skjp je..tkyh tggu lama...dptlah mc 3 hari...terus msg ke bos pd ptg ahad tu jg ko...sbb sgt2 rs serba salah...sbb aku dh byk sgt mc masa operation aritu ni mc lg...kdg2 terpikir...byk betul dugaan yg tuhan bagi kt aku ni ek..Tuhan syg sgt kat aku ni sbb tu dia bg dugaan mcm2...nk bg aku sedar...ada kawan aku ckp..kalo kita redha dgn dugaan dan sakit yg Tuhan bagi, InsyaAllah akan dapat pahala tp jika sebaliknya kita akan dpt dosa...mtk2 aku redha...dan aku mtk org di sekeliling aku pn redha...terutama bos aku lah...hehe..skrg aku nk pikir yg baik2 je psl org lain...tnk pikir yg tk elok...tnk jdik negative thinker...cukup2 la tu...skrg ni dh 2 ari kt umah...sok last day aku mc...mtk2 chicken pox ni cpt kering dan berkuping...tk sabar nk g keje...mtk2 jgn ada yg pengsan bler tgk muka comot aku nanti...

4 comments:

| SUE | said...

kiter kene on 1st day raya...huhuhu syadisss!

try la cari daun bambu..

piskemi said...

Yeke..lg sadis..dh carik kt area putrajaya...tp pokok semambu tinggi2 ler..lastly beli sabun berubat je n sapu ubat spital...skrg dh kurang gatal drp mula2 kena

dwatyKNY said...

semoga cepat sembuh... insyaALLAH sakit itu penghapus dosa...

piskemi said...

InsyaAllah..:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...