Followers

Sunday, January 8, 2012

Menu Hujung Minggu

Arini mood rajin sket...huhu...smlm lps ronda2 cari kabinet tv..aku sggh kt kedai runcit beli sekor ikan siakap n pak choy... so arini masaklah ikan siakap sweet sour dan pakchoy goreng...simple2 ja tp terkial2 gak aku memusingkan siakap dlm myk panas..leh tahan gk berat..

20120108_144754
Ikan siakap masak sweet sour...

20120108_144806
Pak choy goreng

Bahan2 utk ikan siakap sweet sour:

Ikan siakap
Lobak merah
Tomato sebiji
Bawang merah -2 biji
Bawang putih-3 ulas
Halia -2cm
Sos tiram
Sos tomato
Sos cili
Cili - 5 biji atau lebih ikut suka

Cara membuatnya:

Goreng ikan sehingga sedikit garing. Pastikan minyak panas betul sebelum masukkan ikan. Untuk sos, goreng bawang putih, bwang merah, halia dan cili. Masukkan sos tiram, cili dan sos tomato(ikut suka, jika mau pekat letak byk ). Selepas masak boleh tuangkan sos di atas ikan yang telah digoreng tadi. Sebenarnya aku masak ni ikut campak2 je. Ikut resepi dalam kpala ..:-)

Untuk Pak choy takyah bagi resepi la...senang sgt nk masak pun..aku guna isi ayam, pak choy dan sos tiram...of coz la kene ada bawang etc...kalo tak nanti tk sodap plok kan..

Inilah kabinet tv baru...huhu...interprem skjp..murah ja...yang penting muat sume barang2 mcm dvd player, astro player, unifi dan implifier mr seben..kabinet tv yang lama tu plannya nk bwk ke rumah dungun memandangkan penyewa lama dh kuar...manelah tau nanti2 umah sana jdi homestay plak...plannya dah ada nk execute je blom tau...sape2 nk g Dungun/Terengganu, tde tmpt nk stay bleh la ctc aku nanti kan.:-)

20120108_200702

4 comments:

InaAchik said...

kite masak sardin jer... ;)

piskemi said...

Sardin pn sodap pe...lg2 pekena nasi panas...terangkat...hehe

Azekzk said...

sedapnyer

piskemi said...

Jemput singgah...:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...